Laania toteutti marraskuussa 2024 ensimmäiset asiakastyytyväisyyskyselyt metsänomistajille, ja tulokset puhuvat puolestaan: Metsänomistaja-asiakkaidemme suositteluindeksi (NPS) on 52, mikä kertoo vahvasta luottamuksesta ja tyytyväisyydestä palveluihimme.
Mistä on kysymys?
Net Promoter Score (NPS) on kansainvälisesti käytetty mittari, joka perustuu yksinkertaiseen kysymykseen: "Suosittelisitko yritystä ystävällesi?". NPS-asteikko on -100 - +100. NPS-pistemäärässä -100–0 on parantamisen varaa. Pistemäärä 0–30 on hyvä. Pistemäärä 30–70 on todella hyvä ja pistemäärä 70–100 on erinomainen. Jokainen yritys voi verrata omaa NPS-lukuaan myös oman toimialansa yrityksiin.
Kyselyssä vastaajat antavat arvion asteikolla 1–10:
Metsänomistajat arvostavat asiantuntevaa palvelua
Kyselyt toteutettiin sekä hankinta- että pystykaupoista, ja ne toimitettiin asiakkaillemme sähköpostitse ja tekstiviestitse. Metsänomistajat antoivat erityistä kiitosta Laanian metsäasiantuntijoiden ammattitaidosta ja asiakaslähtöisestä toiminnasta. Asiakkaidemme mielestä yhteistyö kanssamme on sujuvaa ja heidän toiveensa otetaan huomioon puukaupassa.
Kehitämme palveluamme palautteen pohjalta
Vaikka palaute on ollut pääosin positiivista, olemme tunnistaneet kehityskohteita, joihin keskitymme jatkossa:
Jatkuvaa asiakaskokemuksen kehittämistä
Jatkamme asiakastyytyväisyyskyselyitä myös tulevana vuonna ja pyrimme automatisoimaan palautteen keräämistä. Asiakaspalautteen avulla pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluamme, jotta voimme tarjota metsänomistajille parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.
Kiitämme asiakkaitamme luottamuksesta ja arvokkaasta palautteesta! Teidän kokemuksenne ja näkemyksenne ohjaavat meitä kohti entistä parempaa palvelua.